17 Aralık 2013 Salı

Ev Yapimi Yogurt


 
 
 
Selamün aleyküm birbirinden maharetli hanimlar,
 ve mutfaga merakli beyler :)
 Blogumun yeni kategorisine bir el atayim artik yavas yavas orasinida doldurayim dedim.
Baslangic olarakta evde yogurt yapimiyla karsinizdayim.

Ben evlendigimden beridir satin aldigim yogurt sayisi bir elin parmaklarni gecmez.
O da acil lazimdir evde yogurdum bitmistir o yüzden.
Hazir yogurtlarin o tatlimsi tadini ve kokusunu hic sevmem alisamadim bir türlü.
O yüzden yogurdumu hep kendim mayalamayi tercih edenlerdenim.
Hem saglik acisindan daha güvenli hem lezzetti arti bir Bonus :)
 
Ben 4 litre sütten yaptim.
Öncelikle sütümüzü celik tencerede bir güzel kaynatiyoruz söyle köpük köpük oluncaya kadar.
Kayinvalidemin tabiri ile öyle  süte sicagi gösterip cekerek yogurt yapilmaz :)
Kaynattigimiz sütü mayalayacagimiz Kaba bosaltiyoruz
ve
sütümüzü,serce parmagimizi icine sokunca biraz isiracak sicaklikta sogumaya birakiyoruz.
Soguyan süte  2 yemek kasigi yogurtu baska bir kapta bir kepce mayalayacagimiz sütle aciyoruz
ve
sütümüzün bir kenarindan mayamizi döküp yine mayayi döktügümüz yerden hafifce sütü karistirip,
Kapagini kapatip sütümüzü sarip sarmaliyoruz.
Ben genelde aksam mayalar Sabah acarim  süre Saat hic tutmadim dogrusu.
Sabahta kapagi acik bir sekilde dolapta bir iki gün kesmeden bekletirseniz kasik kasik yogurdunuz olur.
Umarim iyi anlatabilmisimdir :)
Allah c.c. rahmeti ve bereketi üzerinize olsun
sevgilerimle... 


6 yorum:

  1. Bende kendi yogurdumu kendim mayalarim. Onun lezzetini hicbir sey vermiyor. Fark olarak yogurdu mayaladiktan sonra hicbir sekilde uzerini ortu ile ortmuyorum. Tencerenin kapagini kapatip karanlik bir yere ( firin ici mutfak dolabi vb yerler. ) koyuyorum 5-6 saat icinde mayalaniyor. Boyle de cok lezzetli oluyor. Bir tv programinda cikan doktor bu sekilde mayalamayi oneriyordu. O gun bugundur bu sekilde mayaliyorum. Bir de boyle mayalamanizi tavsiye ederim. Elinize saglik. Nefis gorunuyor. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enteresan geldi bana.Daha önce hic duymamistim.
      Bir daha yaptigimda deneyecegim insallah.Tesekkür ederim güzel Bilgi icin.Sevgilerimle..

      Sil
  2. oh mis gibi valla.Ev yoğurdu gibisi var mı.Ben de 5 yıldır kesintisiz hep kendim mayalıyorum. Zaten Bişkekte çok ilginç ama hazır yoğurt satılmıyor.Meyveli hariç.Ellerine sağlık.Afiyet şifa olsun size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzelmis yogurt satilmamasi :) en azindan bir zehir eksik oluyor bedeninizden.
      Allah c.c. emanet.muhabbetle..

      Sil
  3. Canım eline koluna sağlık.Ben de bir zamanlar yoğurdumu kendim yapıyordum da gelen süt gelmez olunca mecburen hazır yoğurt kullanmaya başladım ama hele de şimdi ki yoğurtları yerken bile tedirgin oluyorum ay geçse üzerinden ekşime bozulma yok yoğurtlar da kimbilir ne zararlı maddeler ilave ediyorlar.Ne yapıp edip ev sütü bulmalı hayırlı geceler canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh zaten o cig sütü bulabilsem peynir yapmayi cok istiyorum ama nerdeeeee.
      böyle de aman aman saglikli bir yogurt olmuyor ama en aza indirgeyebiliyoruz sayilir.

      Sil

Kiymetli vaktini ayirip yoruma deger buldugunuz icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...