22 Kasım 2013 Cuma

CiLEKLi PEMBiS KURABIYELER

 Hayirli cumalar Dostlar.
Dün aksam cocuklar uyudu.Esimde hani su meshur  Kurtlar vadisini seyrederken ben biraz SIKILDIM ne yapsam diye düsünürken  Ya  Allah diyip  söyle mutfaktaki malzemeleri bir kontrol ettim ne var ne yok ne cikarabilirim derken bir kurabiye yaptim.
Pembis renkli,mis gibi cilek kokulu,isirdiginiz zaman un ufak olma tehlikesi olan bu cici kizlar karsiniza cikiverdi :) 
Ne Zaman nerden aldigimi hatirlamiyorum tarifi ama cok uzun Zaman olmus belli ki.
Eski Tarif defterimden cikti.
Simdiye Kadar hic yapmamistim.Yaptiktan sonrada ben bu kurabiyeyi niye daha önce denememisim diye sormaktan kendimi alamadim dogrusu.Kurabiyeleri firina koydugunuz anda evinizi bir cilek kokusu sariyor aksam yaptigim halde suan hala cilek kokuyor evim.Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.Simdi gecelim  bu pembis kizlarin basit yapilisina :)

 
 
MALZEMELER
 
100 gram tereyagi
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane yumurta
1 kabartma tozu
1paket cilekli puding
aldigi Kadar un (benim hamurum 12 tepeleme kasik aldi  ) 
 
Öncelikle sivilari karistiriyor sonra unu ve pudungi kabartma tozunu ekleyip yoguruyoruz.
Hamuru yarim Saat buz dolabinda dinlendirdikten sonra ceviz büyüklügünde toplar alip yagli kagit serili tepsiye diyziyor 160 derecelik firina veriyoruz üzerleri catlayana Kadar pisirin cok fazla kizartip sarartmayin.Firindan cikarircikarmaz telin üzerine alin ki terleyip yumusamasinlar üzerlerine pudra sekeri serpip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.Sevgiler. 


3 yorum:

  1. Merhaba :) Nefis gozukuyorlar Hatice Hanim. Elinize saglik. Bana da beklerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım,pembiş pembiş..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. bunlari yapmaliyimmmmm
    seker gibi duruyorlar,,elimi uzatip bi tane alasim geldi:))))))))))

    YanıtlaSil

Kiymetli vaktini ayirip yoruma deger buldugunuz icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...