29 Ekim 2013 Salı

Yogurtlu Gendime Corbasi


Bloga söyle bir baktimda hic corba eklememisim ben.Benim ve cocuklarimin en sevdigi bir corbayla geldim bugün sizlere.Her yöreye göre isimler degisir malum.Gogle de aradim Yayla corbasi olarak geciyor.
Bugday.yada yarma diyede bilinen arkadasa gendime deriz biz :)
 eminim cok farkli gelecektir duymayanlar icin ama bizim oralarda bu cormaya yogurtlu gendime corbasi denir :)
Dün misafirlerim vardi malesef asama asama fotograflayamadim corbanin tarifini.Sözlü olarak anlatmaya calisicam  artik :)
Öncelikle 1 su bardagi gendime'mizi yada buyday, yarmamizi  üzerini 2- 3 parmak gecek Kadar su ekleyip  düdüklü tencerede bir güzel hasliyoruz.
haslanip iyice yumusayan gendimemizin üzerine
eger suyunu tamamen cekmisse iki yada 3 bardak ilik su ekleyip ocakta tekrar kaynamaya birakiyoruz bir taraftan yogurtlu terbiyesini hazirliyoruz.
 4 yemek kasigi yogurt'un icine 1 Tatli kasigi un ve bir Tatli kasigi naneyi ekleyip cirpiyoruz kaynayan gendimenin suyundan yavas yavas yemek kasigiyla yogurdumuza ekleyip yogurdumuzu aciyoruz
sicak Sudan eklemizin sebebi yogurdu gendimelerle bulusturdugumuzda yogurdun kesilmemesi icindir.
Daha sonra kaynamakta olan gendimeleri kenara alip sürekli karistirarak yogurdunu ilave ediyoruz ve tekrar ocaga alip kaynayana Kadar karistirmaya devam ediyouruz.
kaynadiktan sonra bir yarim Saat orta ateste pismeye birakiyoruz.
Tereyagini corbalarin yüzünde ayrietten durmasini ben pek sevmiyorum 
o yüzden 3 yemek kasigi tereyagini ayri bir tavada kizdirip cosssss  diye kaynayan corbanin icine döküp bir bes dakikada yagiyla kaynatip ocaktan aliyorum
Siz dilerseniz servis yaparken koyabilirsiniz tereyagini iste bukadarrr :)
Afiyet olsun. sevgiler... 

2 yorum:

  1. buralarda gendime bulmak zor bende çok seviyorum ama ,pirinçle yapıyorum gendime yad a arma gibi güzel olmuyor tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fundacim bende senin gibi pirincle corbadan pek tat alamiyorum.
      Bazen haslanmis nohut da koyariz bir avuc öylede cok güzel oluyor tavsiye ederim.

      Sil

Kiymetli vaktini ayirip yoruma deger buldugunuz icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...